Brev:
Vil ikke tage flasken i løbet af dagen
22. november 2010
Alder:
8 mdr.
Vil ikke tage flasken i løbet af dagen
Hej Helen.
Så blev der brug for din hjælp igen : )
Min kære søn på 8 måneder vil ikke tage flasken i løbet af dagen mere. Han er en meget aktiv dreng. Har kravlet siden han var 7 måneder, så der er krudt i ham og han er ALLE vegne : )
Når han tilbydes flasken sutter han ganske kort tid og begynder så at kaste sig bagover og fægte med arme og ben. Vil jo ikke "tvangsfodre" ham, så jeg opgiver.
Du får lige en plan over vores dag, som den typisk ser ud:
Alt er ca. tider
05.00-06.00: vågner + flaske ca. 40 - 100 ml. alt efter hvornår han fik sidste flaske
07.30 Havregrød + vand af kop
09.00 Flaske vil kun have ganske lidt, måske 50 ml
Puttes til formiddagslur (ca. 1-2 timer)
11.30 Middagsmad, typisk grød, men forsøger at give ham mos eller rester fra aftensmaden (er mest glad for sin grød)+frugtmos+vand af kop
13.30-14.30 Flaske og tager også ganske lidt
Puttes til middagslur (ca. 1-1 1/2 time)
15-16 Frugtmos + frugt i hånden + vand af kop
17.00 Aftensmad, Grød + frugtmos + frugt i hånden + vand af kop
Kommer i bad, som en del af putteritualet
18.30-19.30 Flaske (ca. 100 ml) og puttes til natten
- kan ikke trække ham længere, for så bliver han overtræt og meget svær at putte
01.00-03.00 Flaske og tager her op til 150 ml.
- er oppe flere gange nogle nætter for at vende ham, hvilket også er et spørgsmål til dig, men det får du i et andet brev : )
Som du kan se er det ganske lidt mme han får i løbet af dagen og jeg ved at det spiller en rolle mht hans nattesøvn. Jeg har nogle gange forsøgt at give ham flasken når han er faldet i søvn og her kan han godt tage omkring 100 ml, men vender pludselig hovedet væk og vil ikke have mere.
Jeg har prøvet at give ham en anden erstatning, for at det ikke skulle være for uinteressant, så nu får han både NAN2 + grøn og blå allomin 1, men det har ikke gjort nogen forskel.
Har også prøvet at give ham flaske når han er kommet op fra en lur og nogle gange tager han lidt, andre gange slet ingenting.
Jeg har lidt en teori om at det er fordi han er for træt når jeg giver ham flasken om dagen, for han falder for det meste hurtigt i søvn når han bliver puttet i barnevognen. Men jeg tror bare han vil blive sur og ked af det hvis jeg tilbyder flasken for tidligt i forhold til om han er træt eller ej, fordi han naturligt forbinder flasken med at skulle sove.
Håber du kan overskue mit brev og måske sende mig en ny dagsplan for en dreng på 8 måneder : )
På forhånd tak og tak for en fantastisk brevkasse.
Glæder mig til at høre dine tanker.
Venlig Hilsen
Lene.